Alla inlägg under april 2011

Av KawaiiGirl - 7 april 2011 11:49

Hej!


Idag vill jag tipsa om att virka:)

Det kanske låter lite tråkigt, men det är jättekul!

Dessutom kan du göra en viss sort.

Inte som at virka dukar, eller liknande.

Utan du virkar små, söta figurer!

Det kallas amigurumi, och det betyder ungefär: Små söta virkade figurer på Japanska.

Här är ett exempel:


 


Visst är det bedårande?

Om du vill börja virka vill jag tipsa om Mia Bengtssons böcker:

Virka amigurumi

Virka roliga amigurumis

(och den sista som jag inte tror kommit ut än)

Virka glada amigurumis


De figurerna i de här böckerna är inte sånna som är på bilden, men det är en bra start att lära sig.

När du kan kan du köpa mönster på internet.


Saker du kan behöva:

Garn (till små figurer behövs tunnt garn och till stora behövs stort.)

Virknål (välj efter vilket garn, har du tunt är det bra med ca 2-4 mm, är det tjockt är det bra med ca 4-6mm)

Ögon/knappar (går att köpa i webbutiker, kan oftast inte köpas i vanlig affär.)

Sax

Vadd (går bra med sånt man stoppar kuddar med)


Jag tror det var allt..


Lyck till med dina söta amigurumis! :D


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Jag är en anonym tjej som bara äälskar söta saker, som cupcakes och Hello Kitty. ^-^

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards